söndag 30 oktober 2011

Yogakursen slut

Förra hösten så frågade min ena granne "M" mig om inte jag ville med på en nybörjarkurs i yoga.
-Ja gärna sa jag, det skulle jag behöva för både kropp och själ.

Vi gick en kurs på åtta tillfällen på Uppsala Yogaskola och det var en ganska lugn kurs med fokus på mycket avslappning och meditation.

I somaras så frågade grannen "M" mig igen om det inte var läge för en ny kurs.
-Ja vad roligt sa jag, givetvis hakar jag på - det gjorde kroppen och själen så gott!

Grannen "M" säger att den här yogan vi ska prova på nu är en nybörjarkurs men det är lite mer aktiv yoga.
Jag fortsätter att säga ja, hur svårt kan det vara?

Jag går in på hemsidan www.ashtangauppsala.se och gör anmälan. Sedan börjar jag läsa på...
Det här var uppebarligen inte en enkel yoga... Det var typ sväva i luften och stå på huvudet för hela slaten fick jag känslan av.

Efter första tillfället var jag helt dyngsur av svett, så ja det hade varit lite jobbigt.
Men roligt!

Men för varje tillfälle så blir det fler (och svårare) övningar.
Jag gillar konceptet att man övar och övar för att bli bättre och bättre och att man egentligen aldrig blir fullärd.
Meeeen, jag blir frustrerad av att inte kunna och att andra kan mer än jag...

Så jag kände mig väldigt klar med den här kursen nu men rekommenderar den gärna till dig om du har funderat på att gå.

Vem vet, kanske blir det en ny variant till nästa höst, tror att det passar mig alldeles utmärkt att gå en kurs per år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar