måndag 16 april 2012

Föräldrarledighet

I sommar hade vi planerat för fler veckors ledighet än den vanliga semestern för att ta ut föräldrardagar som vi har kvar på Josefine.
Fick i förra veckan veta att så kunde jag inte göra! Hennes dagar går ut vid hennes skolavslutning. Snopet!
Ja ja, det är inte jättesynd om oss, vi passar helt enkelt på att ta ut ledighet för Emilia istället.

Men jag är för "snål" för att låta alla kvarvarande dagar på Josefine frysa inne så då vart det ny planering.
(Ja jag vet att jag inte får ut mer pengar utan mindre pengar av att ta ut föräldrarledighet men dock så har ledighet ett stort värde).
Speciellt i typ april och maj. :-)

Ja till saken då.
Nu är tanken att jag ska sluta klockan 13.00 fyra dagar i veckan för att hämta barnen direkt när skolan slutar.
Härligt va?!

Idag var första dagen, vilken bra start!

Solen sken, vi åt mellis ute på altan.
Satte oss och spelade spel tillsammans i ca 30 minuter. Gjorde läxan och den obligatoriska luskammningen (då det funnits i Josefines klass i flera månader).
Tvättade ett par maskiner med tvätt och lagade maten i lugn och ro.

Jag nöjd och barnen jättenöjda!

Håller tummarna för att vi ska fortsätta ha så fina eftermiddagar jag och mina barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar