tisdag 21 december 2010

Bara ett par dagar kvar nu...

Ja tänk, nu är det bara ett par dagar kvar till den "stora dagen", Julafton!

I söndags köpte jag en gran, den blev fin.
Vi klädde den i måndags och barnen var helnöjda, så även deras mor. ;-)
Det doftar jul! Åh vad härligt!

I förrgår slog jag in de paket vi har hunnit med att handla än så länge... (Kanske hinner med ett par till imorgon) och så la jag dem under granen.

Emilia var helt lyrisk på morgonen:
-Mamma mamma, Tomten har varit här med julklappar!
-Mamma mamma, han har även skrivit mitt namn på flera julklappar!
-Mamma mamma, när var tomten här, hur kom han in?
-Mamma mamma, det är inte några julklappar till dig och pappa. Det är bara till mig och Josefine. (Stort leende på hennes läppar)

Josefine försökte spela lite mer "cool".
Men nyfikenheten tog över och hon bestämde sig för att vara med och klämma på paketen i alla fall. ;-)
Josefine har bestämt att jag ska vara tomte i år, för det var jag ju förra året...
Men hon vet att jag inte var det förra året så det blir ändå lite jobbigt...
Hon vill liksom inte tro på tomten för kompisarna säger att den inte finns men ändå så vill hon gärna tro att den finns.
Jag har hela tiden valt att svara undvikande på frågor om tomten, jag tycker inte om att ljuga för mina barn.
Men tomten kommer att komma även i år till oss, så länge de vill ha en tomte så kommer tomten!

Nu är jag klar med julgodiset, har börjat småplocka lite i huset, städningen får bli imorgon eller förmodligen på torsdag.
Skulle behöva köpa lite fler klappar till barnen.
Behöver handla det sista inför julmaten.
Behöver ordna med sittplatser för alla till julafton.

Ja lite verkar det vara kvar att göra, men det ordnar sig nog. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar