söndag 5 december 2010

jul jul jul

Ja det är liksom lite jul i det mesta just nu.

I fredags så ringde granntjejen och frågade mina tjejer om de inte ville vara med på luciatåg på kvällen i vår bygdegård.

Mina tjejer sa givetvis nej, eller kanske inte...

Så en timme senare skulle vi vara på plats så det blev till att kasta fram luciakläderna och klä på oss.

Mina duktiga tjejer, hand i hand.


Mysigt!









Det var en syföreningsauktion och jag blev kvar och roades ett par timmar.

Idag har det julpysslats, byggt pepparkakshus och varit och övat på ett annat luciatåg.
















Det var den helgen...

Och förresten, jag tog ett par kilomer i skidspåret på grannen i fredags också och det verkar ha chockat många... ;-)


2 kommentarer:

  1. Oj jag fick lite flashback sen vi var små.... Minns att vi gick ganska många luciatåg, sången kanske inte var den allra bästa men mysigt var det!
    Duktig du som törs åka längd.... Hatar nedförsbackarna... Annars är det helt ok!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jo du, det har blivit ett gäng luciatåg, minns att man verkligen såg fram emot dem i relativt hög ålder.
    Jag är så slö så jag uppskattar nerför, då behöver man ju bara åka... ;-)
    Kram kram

    SvaraRadera