torsdag 8 december 2011

Mmmmm nu är vi igång

Idag så kunde jag inte hålla mig längre... Har nu kokat knäck. Jag är såååååå svag för knäck och har därför av erfarenhet försökt att vänta in i det sista med knäckandet då jag oftast som ofta äter upp den bara inom några dagar. Räcker liksom aldrig till jul. Idag hade Emilia ett läkarbesök på morgonen och det blev försenat så jag tog resten av dagen hemma. Överraskade barnen med att åka och hämta efter att skolan var slut och styrde kosan mot Fyrishov för bad ett par timmar. Annars så börjar både jag och barnen känna sig redo för jullov. Det är liksom så trögt att komma upp på morgonen och "komma igång". Sedan så håller sig liksom tröttheten där som en liten (ibland större) skugga under hela dagarna. Har i år även inhandlat en platsgran (plus en liten plastgran till barnen), det är första gången som jag har platsgran, känns lite förbjudet, eller ja väldigt busigt. Den står nu (i kartongen fortfarande) och acklimatiserar sig lite i vardagsrummet så att jag ska vänja mig vid tanken. Jo men julkänslan börjar smyga sig in i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar