måndag 26 juli 2010

"Måbra-konto"

Skulle idag till Gränby för att inhandla två små saker, visste redan innan vad jag skulle ha.
Det borde väl gå fort och smidigt då...?
Skulle man kunna tro.

I stort sett varenda butik tvingade in mig med sina stora rea-lappar...

Tre timmar senare (och några pengar senare) så är jag hemma igen i alla fall, skönt att komma iväg själv en stund. Det blir ganska intensivt med all tid med barnen under semestern.
Jag har kommit fram efter att ha gått igenom barnens garderober att jag inte behöver köpa mer kläder till dem på ett tag... och det har fått mig att vara ganska lugn i sommar.
Men jag blev tvungen att köpa ett par "jeggings" och en långarmad tröja på Name it, det var 70% rea, så det kostade med båda plaggen 87 kr tillsammans. Då måste man ju handla, eller...?

Sedan shoppade jag loss på en fin filt till soffan i vardagsrummet och gardiner på Hemtex, det var halva reapriset. Galet, var tvungen...
Ha ha...
Och så vart det kanske lite mer småsaker

Men så glad och nöjd jag känner mig nu.
Det var "måbra-kontot" som fick stå för kostnaden av denna shopping.

Idag är den sista dagen som var/är oplanerad på min semester. Har fått lite mailavstämning från jobbet, känns bra.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar