söndag 25 juli 2010

Status i mitt liv

Status i mitt liv:
Har en vecka kvar på min fem veckor långa semester. Ja, jag har haft en fantastisk tur med vädret!
För er som aldrig varit ledig i fem veckor i rad på sommaren så rekomenderas det starkt, förra året var första sommaren som jag tog så lång semester.
När man efter tre veckor tänker att oj nu har mer än halva semestern gått så har man fortfarande två veckor kvar. Lyxigt.
Man släpper arbete snabbare när man har fem veckor ledigt, för man är så illa tvungen att "lämna över" allt, och därmed är det inte ngt som ska hållas kvar i mitt huvud.
Nu när det är en vecka kvar så har jag just nu inte någon jobbångest, känns som om det kanske bara kommer att bli skönt att komma tillbaka till "ordningen" igen.
Det blir dessutom en skön start då Jason är hemma med barnen två veckor till så därmed så slipper jag lämning och hämtning på dagis/skolan. :-)

Vi har dock kommit fram till att vi borde vända på planeringen av hur vi har delat upp semestern.
Jag hade först två veckor ledigt själv med barnen innan Jason gick på semester.
Så när Jason går på ledighet då är jag lite lätt rastlös och vill hitta på saker och dessutom försöka göra de där "måste sakerna" som t ex att måla hus... Måla huset är ett eget ångestmoment för sig själv, det blir aldrig att vi börjar...

Min kära sambo, Jason är väldigt inställd på att han ska vila när han har semester. Typ läsa böcker, dricka ett par öl och bara ta dagen som den kommer...

Så nästa år så borde vi försöka att få till det att kanske han är ledig först och får vila lite innan jag kommer och har semster. ;-)

Men vi har haft sköna veckor tillsammans. Vi mår bra av att ha semester tillsammans även om grannen tyckte att vi lät lite bitska på varandra någon dag. ;-)
Det är nog "så vi är tillsammans mot varandra" - kärlek!

Barnen njuter verkligen, vi har ju haft ett helt fantastiskt väder, det har badats i massor!
En stor fördel att bo som vi gör, (relativt nybyggt område med hus) många hus tätt på en återvändsgata med barn i nästan varje hus gör att barnen (och vi föräldrar) har det så enkelt.
Det finns alltid någon att leka med och det är från morgon till kväll.

Life is nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar