torsdag 17 mars 2011

Äckligt

Igår kväll så sa Emilia att hon blev blöt på finget när hon kände precis vid örat. Det var som en "blåsa".
Tittade på resten av hennes kropp och såg att hon var alldeles rödprickig i olika former... *suck*

Ringde 1177, (de är alltid så trevliga!)
Samtidigt som jag väntade i telefonkön så kunde jag ju surfa runt lite på prickar och anade att det var svinkoppor, men vad var då alla röda konstiga utslag...?

Kerstin (tror jag att hon hette) på 1177 trodde också på svinkoppor och i värsta fall även nässelutslag, samtidigt...

Idag när Emilia vaknade så var det fler prickar och nu var alla vätskefyllda, så svinkoppor it is. Och vi kan räkna bort nässelutslagen i alla fall. (Får vara glad för det lilla)

Har ringt och bokat tid på Vårdcentralen, har blivit rekomenderad av vänner (varav en läkare) att försöka få kåvepenin så läker det mycket snabbare.

Anar att det hela kommer från ett sår hon haft vid nagelbandet på tummen i ett par veckor nu.

Vi får väl se vad dem säger på VC.

Jag har aldrig sett dessa koppor tidigare, blä säger jag bara. Äckligt!

Jag har inte skrivit några inlägg på länge och så fick ni en sådan här smaskig... ;-)

I'll be back.

Känner mig väldigt väldigt redo för våren och sjukfri tid. Emilia har varit väldigt mycket sjuk det här året, dem ringer väl från FK snart och undrar om vi satt VAB i system...? ;-)

Ja just det, I'll be back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar