onsdag 30 mars 2011

Blivit lite karvad i

Idag så hade jag en bokad tid på Vårdcentralen på förmiddagen för att ta bort en leverfläck.
Det är min första "operation".
Låter inte lika störigt när man berättar att man får "tandläkarbedöning"... ;-)
På rumpan av alla ställen så var leverfläcken, vilket är positivt på det sättet att jag inte behöver bekymra mig om hur ärret blir. Nackedel och det det är hur man ska sitta utan att det gör ont... Förmodligen blir det lite bökigt att sova också...
Ja nu kanske det är ganska små problem i det stora hela om det nu skulle visa sig att fläcken har något dumt i sig...
Men vi håller tummarna för att det inte är så förstås.

Jason är i Oslo sedan tidigt igår morse och kommer hem sent torsdag kväll/natt.
Igår redan fick jag ta hjälp av först granne för att ta hem mina barn och sedan kom mina underbara föräldrar för att "ta över" vid fem-taget tills jag kom hem vid 19.45. (Jobbar sent på tisdagar)
Är åter igen så otroligt tacksam för "nätverket" man har med familj och vänner!

Efter vårdcentralen kände jag att det skulle vara skönt att jobba hemma lite med mitt egna företag och sedan lite med det "vanliga" jobbet och jag fick till det med mina kollegor, skönt.
Ett härligt sätt att "komma ikapp", bokföringsmässigt och även tvätthögen som minskade drastiskt. Det skapar lite mer harmoni - att inte känna sig ständigt "efter".

Har idag även målat på den röda väggen, den behöver nog minst ett varv till, det tar lite tid att inte få den att skimra i olika nyanser.

Får se om jag orkar ta ett par väggar av den ljusare färgen ikväll, det känns mer som ett "stort" projekt som inte blir klart "på en gång"

Idag hämatade jag barnen "tidigt" och vi bakade lite chokladbollar. Mysigt att få umgås med en uppskattad aktivitet. Hoppas barnen ska fortsätta tycka att det är roligt med bak och matlagning.

Min läkare sa till mig att jag skulle försöka duscha med rumpan utanför duschen...
Hur ska man få till det?

Ha ha ha

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jag skrattade så jag grät när jag läste vad doktorn sagt. Så roligt!

    Du får ta en sopsäck å klippa bort botten så har du genast en "snygg" vattentät långkjol =)

    SvaraRadera
  2. Kul att glädja någon... ;-)
    Jo jag har klippt sönder en påse vid varje dusch och klistrat fast med packtejp över såret.
    Och jo jag har valt att låsa in mig i badrummet vid dessa tillfällen...

    SvaraRadera