söndag 27 mars 2011

Målning

Jo då, det tar sig här på övervåningen!

Äntligen gav perfektionisten "ok" på att sätta igång med målning igår efter 7 omgångar med slipning/Spackling och åter igen slipning...
(Och nä för er som inte känner mig så är det inte jag som är perfektionisten)

Färg?
Ja jag viste inte alls vilken/vilka färger som skulle bli bra "där uppe".
Med all denna tid som man har haft på sig att bestämma sig så borde det väl vara klart sedan flera år tillbaks...?
Nope.

Men ivrigheten har jag kvar så jag tog givetvis mig in till stan samma dag och "kollade" på färger.
Lite lätt impulsivt så bestämde jag mig för dessa.
Lite wild and crazy helt enkelt.



Tjejen som hjälpte mig med att blanda fägerna försökte varna mig - den röda blir VÄLDIGT röd.
Ja ja, det blir nog bra sa jag.

Sagt och gjort, ca 20 minuter i stan och färgen inhandlad. Jag är inte den som velar så mycket...

Igår var vi flitiga och hann grundmåla alla väggar (Vilket är väldigt många där uppe).
Laddad imorse när jag steg upp så hör jag snart hur Jason börjar slipa...
Men va f-n...
Jag gick ut och planterade lite påskililjor och penseér istället.
När jag hade samlat mig från besvikelsen över att Jason liksom börjat om igen så visade det sig att han faktiskt lyckades få till det med att slipa, spackla och grundmåla så att på kvällskvisten så kunde vi sätta igång med målningen i alla fall!
Tjohoo!

Började måla och ja - ibland är det svårt att veta om det känns bra eller liksom så där inte bra...

Ja ja, allt är målat och det blir nog bra - annorlunda.

Redo för bilder efter första lagret av färg?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar