torsdag 24 februari 2011

Tjodelo!

Det är sportlovsvecka här i Uppsala och Josefine sa tidigare i veckan att hon ville vara ledig någon dag från fritids.
Just denna vecka var en vecka i jobbschemat som inte passade så bra med ledighet men jag jobbade på bra mån-ons och kunde faktiskt ta en dag ledigt idag. :-)
Kommer och hämtar barnen igår eftermiddag och känner mig som en "bra mamma" och släpper den positiva nyheten.
Men vad händer?
Josefine skriker ut -Neeeeej, jag vill till fritids imorgon, vi ska grilla!
Emilia tittar besviket på mig, -ska inte jag gå på dagis, det vill jag!

Jahapp...

När vi steg upp imorse så bestämde sig Josefine i sista sekunden att hon ville vara hemma i alla fall.
Emilia ville dock till dagis. Så hon fick åka dit några timmar.

Har inte fått ngt vettigt alls gjort idag känns det som, och det kanske är bra!?

Ikväll blir det kanske lite shopping, ska åka och hämta Jasons bil i stan och då tänkte jag passa på med lite "egentid". :-)
Min käraste vinterjacka har gått sönder i dragkedjan och jag skulle behöva en ny jacka. Jason erbjuder dock att jag kan ta ena av hans jackor... Ja det skulle förmodligen vara klokt (och billigt) men tänk så trist...

Ja ja, vi får väl se...

Tjodelo på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar