onsdag 24 november 2010

blir inte alltid som man tänkt sig

Idag hade jag planerat för att jobba hemma några timmar på förmiddagen innan jag och Emilia skulle iväg på ett planerat läkarbesök.
Men vid frukosten så dunsar det till från köket och sedan gråter Emilia.
Hon har ramlat ner från stolen...
*stackars*

Jag ska trösta henne och ser hur det droppar blod eller rättare sagt nu rinner det blod. Och det är från hakan.
Ett rejält hack åt flera ledder.
Tacksam för att jag tidigare har köpt hem rätt tejp för dessa olyckor även om vi klarat oss tidigare. Tejpade igen såret, ringde 1177 samtidigt som jag passar på att gå på toaletten. Gäller att vara effektiv.
Frukost fick sambon ordna medan jag klädde på mig och Emilia drog på sig ytterkläderna.
Fick tid på närakuten ett par timmar senare men de sa att vi kunde åka in direkt för vi skulle säkert få komma in tidigare då.
(Behöver jag nämna att vi givetvis glömde frukosten hemma i alla fall)

På vägen in till stan så kommer vi bara ett par minuter efter att en bilolycka inträffat på 55:an, två bilar inblandade. Usch, kände stor tacksamhet till att vi "bara" skulle in till sjukan för en sprucken haka. Och det fick bli en tydlig påminnelse om att köra försiktigt i detta väglag.

Ett litet inlägg i denna story är att jag tycker att det är lite "bedrövligt" ja lite pinsamt att inte behöva betala för vård av barn. Bara någon eller ett par hundringar skulle faktiskt kännas lite bättre. Jag kanske är lite konstig i denna fråga... Ja ja

Vi fick komma in snabbt men E ville absolut inte visa såret för doktorn... Jag lyckades få till det i någon minut med att hämta en bok som vi läste tillsammans i riktigt upp mot taket för att få henne att titta uppåt. Att ligga ned på britsen var det inte tal om...
Doktorn påstod att vi hade tejpat bra och att det inte var så mycket annat att göra. Ja ja, jag fick försöka lita på hans ord även om jag anade att det var ett litet lätt sätt att inte behöva bråka mer med dottern. Jag kände mig ok med det.

Passade på att åka iväg och handla för jobbets räkning innan det var dags att åka till nästa läkare i ett annat ärende. Denna läkare har Emilia träffat tidigare och har ett förtroende för och för honom la hon sig på britsen och hon lät även honom titta på såret och han bekräftade som tur var den andra läkaren med att säga att det tejpningen såg bra ut och att det inte skulle bli bättre av att sy. Tack!

Passade på att göra lite andra ärenden som stod på "att göra listan" innan helgen, skönt.
Hämtade Josefine från skolan, kom hem och jag var helt slut. *puuhh*
La mig på soffan i tip minuter och tänkte att nu gör jag som min mamma och pappa *vilar en stund*.

Nya krafter, baka pepparkakor innan jag drog iväg på p-möte.

Usch vilket busväder!

Nu hemma igen, har börjat smyga fram julstjärnor som ska upp i fönstrena men tänker att imorgon borde det nästan vara ok att ställa upp de i fönstrena också... ;-)

Nu borde jag bädda ner mig till kojs och sussa i några timmar.
Många "intryck" idag för en "gammal tant"

Ta det lugnt och var rädd om dig och dina nära!

1 kommentar: