lördag 20 november 2010

Lördag morgon

Det är lördag morgon, det snöar ute och det är alldeles tyst i huset.
Det enda som hörs är mitt knappande på tangentbordet.

Jason och tjejerna är på innebandyträning.

Jag är ombytt, redo att åka och träna. Som tur var så nappade Ullis på att träna med mig, annars hade jag nog inte kommit iväg idag. Men om två timmar är jag förhoppningsvis nöjd och glad, då är det klart med hoppandet och flåsandet.

Skönt med en ledig helg, förra helgen jobbade jag på lördagen så det var inte mycket till helg kvar efter det.
Det blir nog till att baka lite med brudarna idag.

De hade önskemål redan när jag hämtade dem igår eftermiddag att de ville baka på kvällen men vi hade inte dem saker som behövdes.
Jag var dock väldigt ambitiös och drog iväg och handlade igår kväll vid 21-taget för att ha saker till idag. Jag mitt lilla pu**o glömde dock det viktigaste, saffranet...
Så jag får fixa det idag när jag åker in till stan och tränar.

Jason är laddad för att jobba med övervåningen i helgen så det är väl bra om jag och brudarna håller oss sysselsatta med lite god bakning så länge.
Passar på att baka i ordning "vanliga" saffransbullar och vanliga pepparkakor. Nästa år lär det blir glutenfria.
Emilia har tagit blodprov och hade väldigt förhöjda värden för just glutenintollerans. (Detta var något vi misstänkte vid olika symptom hon haft den senaste tiden)
Så remiss går till gastroskopiläkaren. Men fram tills dess så äter vi som vanligt. Gäller väll som sagt att "passa på nu".

Ikväll blir det nog till att umgås med bästa svåger och sväjgur med familj, men det är just det där med att fixa övervåningen som kommer att få lida lite.
Vilken beslutsångest....

Åker iväg och tränar och tänker på saken.

Hoppas du får en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar