söndag 26 september 2010

Japp

Så var det söndag kväll, igen.
Galet så fort tiden går!

Har haft en skön helg, känner att jag fyllt på energi.

I fredags så var sushi-suget stort, väldigt stort.
Sambon och största dottern var inte lika bejublande sugna på Sushi så vi kompromissade lite.
Det blev China River nere på stan, där har de kinamat och sushi och den är helt ok.
Allt var gott och alla blev mätta och nöjda.
För att göra äventyret lite större så tog jag och tjejerna bussen in till stan, det uppskattades.

I lördags så hade jag bokat lunchdate med bästa Linda som var och hälstade på från Grythyttan, vi träffades nere på Friiberghs GK och åt lunch tillsammans med min kära bror och hans sambo, mysigt!
Sedan stressade jag och Linda vidare till Kulla k:a, tänk så fort tiden kan gå ibland. Tack och lov så hann vi i tid, före klockorna ringde. ;-)
Det var dop för Elin, ett par vänners fina dotter. Vilket fint dop, de hade valt fina låter som framfördes av en duktig tjej som gjorde var och varannan människa gråtandes.
Gott fika efter så magen stod i flera olika hörn.

Mys med sambon på kvällen, eller förresten vet jag inte om man ska kalla det "mys" när jag förlorade i både singstart och Buzz.... :-(

Söndag förmiddag, idag alltså gick i städningens och bakandets tecken.
Barnen och jag bakade "Cattis goda muffins", kladdkaka och chokladbollar. Allt smakade finfint!
Vi tjuvstartade firandet för Emilia idag, Jasons familj kom och grattade idag med fina presenter till "lillbruden" som om tre dagar är 5 år gammal, det är verkligen "Galet"!

Avslutade kvällen med lite shopping på Ica Maxi, kan tycka att det är skönt att få åka dit och strosa runt lite en sen kväll när det inte är så mycket folk.
Redo för en ny vecka, i matens väg i alla fall.

Härligt att få ha fyllt på energidepåerna efter ha träffat massa härliga vänner och "släktingar".

Monday - here we come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar