måndag 27 september 2010

Tillfreds

Lutar mig bakåt i stolen och funderar på vad jag ska skriva idag...?
Är det ngt jag retat upp mig på, är jag extra trött eller glad?

Nä, känner mig ganska "tillfreds".
Gäller att passa på att njuta av dessa tillfällen, de brukar snabbt kunna gå över i att det är "lite mycket nu" eller kanske även att jag är uttråkad.
Tillfreds-känna ro i kroppen.
(vilket inte borde gå med tanke på den deg jag smakat och även det färdiga resultatet av M&M-cookis som bakades ikväll)

Börjar närma sig en "lugnare" tid på jobbet, det vill säga att man hinner förhoppningsvis med det man borde varje dag innan man går hem utan andan i halsen.
(Ska dock tilläggas att jag skulle aldrig trivas på ett arbete där det inte finns lite stress, men det är en svår balans att ha "rätt mängd" stress.)
Funderar på om man kanske skulle försöka att vara ledig någon dag, det vore väl skönt.

Imorgon är det lång arbetsdag och på onsdag fyller lillbruden fem år.
Torsdag blir det att vara kvar efter jobbet för att fixa present till kära svärmor innan yogan och på fredag är barnen lediga men det får Jason ta, på fredagkvällen blir det litet taco-kalas för Emilia och fyra vänner hon bjudit.
Lördag fyller svärmor 60 år!
Har lovat att hjälpa henne på dagen med att ställa i ordning och så.

På kvällen blir det fest!

Söndag - förmodligen inte så pigg...

Den här veckan kommer att gå undan (fortare än vanligt kan man ana)

Gaaaahhhh vet fortfarande inte riktigt vad vi ska köpa mer till Millan...
Hon har svårt att veta vad hon önskar sig.

Vad ger man en femåring (som inte redan får ärva och dela saker från/med storasyster)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar