söndag 10 oktober 2010

Jo då

Hösten är verkligen här...

Det är fint, det är vackert, luften är frisk, lite väl frisk på morgonen kanske men annars är den härlig!

Idag har det plockats lite på tomten, försökt att få det att inte se ut som om en bomb har släppts ned på just vår tomt.
Kastat lite gamla blommor, ja snart har jag lyckats kassera dem alla.

Idag var det Emilias tur att åka på kalas, Josefine var till en kompis och lekte på eftermiddagen.
Jag och Emilia tog en sväng till Gränby på eftermiddagen och köpte nya vinterskor till henne.
Vi tar lite i taget, psykologiskt sett så känns det inte lika dyrt då... ;-)
Det blev ett par fodrade regnstövlar till Josefine också, får se om hon använder dem eller om hon börjar bli för "stor"...

Det har varit en bra dag var jag på väg att skriva när jag tänker tillbaka och inser att jag fick sitta och jobba akut hela förmiddagen från 8.45 då det strulade med en port vid en av jobbets bassänger där vi har verksamhet.
Ja ja, det löste sig i alla fall.

Annars har det varit en härlig dag.

Grannen har varit över med en stor hög med trattkantareller som jag så glatt tackade ja till.
Nu är det bara den där lilla detaljen - rensandet...

En ny vecka på ingående och den lär väl susa förbi snabbt som vanligt!

Tjing tjong!

1 kommentar:

  1. Hösten är underbar så länge det inte regnar....
    Hoppas att allt är bra annars! Kram

    SvaraRadera