torsdag 14 oktober 2010

Nässköljning

Jag har nu i sex veckor (totalt sju tillfällen) gått på Yoga, hade (och har) som ambition att lära mig att slappna av lite bättre.
Det har varit skönt med yoga, jag gillar det. Rekomenderar det. Vet inte om jag kommer att fortsätta med det aktivt kontinuerligt efter kursen (som är 8 tillfällen) men jag tror att jag kommer att ha fått med mig en hel del i alla fall.

Idag så skulle vi få prova på nässköljning vilke är ett sätt att rena kroppen, det kommer från "yogans värld".
Kände mig lite nervös innan, men tyckte att det skulle bli spännande!

Det var inte så "märkvärdigt", det gick bra och det kändes ok. Just nu en timme senare så känner jag mig väldigt "ren" i näsan i alla fall. ;-)

Tack o lov så var de nässköljare som vi fick låna inte så snoppliknande som de flesta är, det hade förmodligen fått mig att fnissa i massor... hi hi

För dig som inte vet hur en nässköljare kan se ut så har jag hittat en bild som jag klistrat in nedan.

Har du inte provat på detta tidigare så rekomenderar jag dig att prova men gör det med någon som vet hur man gör så att du får assistans, det var lite saker man behövde tänka på.

Japp, det var det spännande jag hade att berätta idag!
Din dag kanske har varit lite mer annorlunda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar