torsdag 19 augusti 2010

Familjen är slut

Familjen Törnberg-Johansson hade ikväll status: "slut"
Ekorrehjulet är igång på riktigt.

Jag har haft väldigt mycket de veckor jag jobbat sedan semestern och den här veckan så har Jason börjat jobba och barnen börjat på dagis och förskoleklass.

Tänk att jag har en dotter som är så stor att hon går i "lekis/förskoleklass", galet!
Jag tittar på henne och tänker, Wow är den där stora tjejen min dotter?
Tycker att jag förlikar mig med att vara en mamma till bäbisar eller småbarn.
Inte mamma till en sexåring som har lika många humörsvängningar som hon har tappat tänder...

Tjejerna har tyckt att det varit roligt och spännande med att komma igång med dagis och förskoleklass men nu efter fyra dagar inne i morgonstressen, lämnande, stress på jobb för att hämta barnen i tid och sedan se till att få i alla mat innan det är kvällsaktiviteter ett par kvällar i veckan så är vi trötta - slut!
Imorgon är det fredag, yeah!

Lördagen kommer dock gå i arbetets tecken för mig, seminarium hela dagen vilket ska bli intressant.
Vi (jag och min sambo) ska vara borta på fest i stort sett samma tid som seminariumet slutar, också intressant...

Imorgon kväll blir det till att poppa lite popcorn med barnen och bara mysa, ser fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar