söndag 15 augusti 2010

Mmmmmm

Åh vilken helg!

Jag har sett Roxette, jag har sett Gyllene Tider - Fantastiskt!

När det blev klart att Roxette skulle flytta sin konsert från Anderstorp till Halmstad så bestämde vi oss, vi ska dit! Kanske är det "now or never"...

Planen var att lämna barnen hos mina underbara föräldrar redan på fredagskvällen så att vi kunde ge oss av tidigt på lördagsmorgonen.
Vi ändrade planen på fredagkvällen och bokade upp ett hotell i Jönköping fredag till lördag, för att inte behöva stressa på lördagen.
Skulle kunna skriva ett eget inlägg om Jönköping någon gång, för vilket "hill billy", så många "galna raggare" på ett och samma ställe...
Vi bodde mitt inne i stan och fick somna till dunka dunka, det var fest ute på gatan. Men inga problem för oss. Vi kom ner till Halmstad straxt efter lunch på lördagen, skönt.
Vi bodde på First Hotell Mårtensson som ligger mitt i stan, vilket också skulle resultera i att somna till "dunka dunka"... ;-)

Jag har inte varit i Halmstad sedan jag var barn, det är ju ett supermysigt ställe så dit måste jag snart igen.

Bla bla bla om massa tråkigheter, kanske skulle komma till det väsentliga i detta inlägg...

Konserten, jag har varit och lyssnat och tittat på Roxette!
Wow!
Vet inte riktigt hur det ska förklaras- det var magiskt!

Om jag ska få ned "magiskt" i flera ord så var det kanske inte sången som jag gjorde det, det var känslan!
Känslan av att se Marie som faktiskt fick kämpa, precis som det står i tidningarna. Hon har rösten kvar, men orken är inte densamma.
Men hon var en vinnare på scenen, hon utstrålade ödmjukhet, glädje och stolthet. Per var hennes stöttepelare, han hade "koll" på henne hela tiden.
Jag har varit och tittat på Per ett par olika tillfällen tidigare och han har inte alls haft samma scennärvaro och glädje tidigare.
Det var magi - känslosamt!
Wow helt enkelt!
Så fantastiskt glad att vi gjorde denna tripp ner till härliga Halmstad jag och min sambo och såg denna fantastiska konsert!

Som en liten "surprise" som Per kallade det så hade han dragit ihop Gyllene Tider som en överraskning och det var en mycket trevlig överraskning!
De drog av tre låtar och det var alldeles lagom för efter flera timmars stillastående efter att först ha tittat på olika förband så bar knappt benen längre...

Vi hade tänkt att vi skulle gå och ta en öl efter konserten men nä- sova var det som gällde - jag var helt slut!

Tack Roxette och Gyllen tider för en fantastisk kväll och tack till mina underbara föräldrar som gjorde det möjligt att åka då de har tagit hand om våra barn!

Mmmmmm, det här ska jag leva på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar