måndag 23 augusti 2010

sommaren smyger sig bort

I söndags när det var fint väder och jag inte hade några planer så såg jag till att rensa lite ute på tomten ( vilket i och sig inte borde ta så lång tid i och med att den inte är stor).
Poolen veks ihop (och har nu flyttat ned i en kartong som bara kommit till vardagsrummet, men man kan inte stressa med allt... För det är så långt att bära upp den för trappen... Ju...

Kastade några vissna blommor som jag inte har några hopp om, kastade kruksalladen som ändå varit besk sedan i Juli...

Ja oj, det kanske inte var så mycket... Tyckte jag var så flitig, men det kanske var den där tröttheten efter den trevliga kräftskivan vi var på kvällen/natten innan som gjorde att det kändes som om jag fick mer gjort än vad jag tydligen fick...

Sommaren städas bort, bit för bit.

Jag längtar redan till maj, när det blir grönt och solen värmer så skönt och man har en ny härlig sommar framför sig!
(bara en liten transportsträcka vi ska ta emellan...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar